Monday, July 29, 2013

Aku dan Sesuatu

saya mula suka awak start kita sekolah rendah lagi...mungkin awak tak tahu...tapi ituah kebenarannya...saya tak tahu kenapa saya suka awak...saya simpan rasa tu hinggalah kita SPM...bukan saya tak cari yang lain...tapi lepas saya jumpa mereka...pasti ingatan saya kembali pada awak...untuk pertama kali saya luahkan perasaan saya...awak tolak cara baik...tapi tidak mengapa saya faham...lagipun kita masih lagi belajar...perjalanan kita masih lagi jauh...habis spm saya cuba untuk bertanya lagi sudikah awak bersama saya...awak masih belum bersedia...kali ketiga juga begitu...tapi apa yang membuat saya berputus asa adalah ketika saya sambung belajar di tingkatan 6...dan awak di kolej swasta...saya ajukan soalan yang sama...mulanya saya tidak tahu awak sudah berpunya...tapi awak menerangkan secara baik tentangnya...sejak itu saya dah tak berani nak bertanya hal sama hingga hari ini...saya juga terluka kerana itu...malu rasanya bila hasrat saya ditolak 4 kali berturut-turut...mungkin hasrat saya tidak akan tercapai...satu lagi...sejak saya tengok awak berubah ke arah Ilahi...ianya menambahkan lagi kesukaran saya memiliki awak...sebab ianya terlalu drastik...saya dapat rasakan saya bukanlah yang terbaik untuk gadis molek seperti awak...saya budak jahat dan saya punya banyak kekurangan...dan mungkin saya akan terus  memendam rasa saya ini...selagi saya masih belum bernikah...selagi awak belum bernikah...tempat awak dalam hati saya sentiasa terbuka...tapi walaupun hati ini terbuka untuk awak...saya cukup sedar siapa diri saya...seorang insan biasa yang luar biasa dari insan biasa yang lainnya...dari segi luaran mahupun dalaman...untuk awak terima saya, pasti akan membuatkan awak fikir berpuluh juta kali...namun saya tetap akan doakan awak bahagia dalam kehidupan awak dunia dan akhirat...Insya Allah :)


No comments:

Post a Comment