Friday, June 6, 2014

Maggie Ayam Bujangku

ada la satu hari tu...aku cuti semester...jadi aku balik rumah, homesick lah katakan...masa tu kakak aku bekerja...jadi tinggallah aku dengan mak...aku bangun lambat pagi tu...tengok mak dah takde dalam rumah...mungkin beliau ke masjid bersihkan kawasan masjid...itu aktiviti mingguan beliau dengan mak cik...

aku pun tengok la tv kejap...mamai la katakan...nak sidai baju tak siap lagi...tengok tv punya tengok...mak balik sebab dah selesai kerja beliau kat masjid tu...lalu dia tanya aku nak sarapan apa...aku cakap lah aku tak tahu...lalu tercongok la dua beranak ni depan tv...hihihi...

lama jugak la...then perut aku lapar...tak tahan aku tanya mak aku ada tak megi? mak cakap ada, dalam kabinet tu...aku amik, aku masak la kejap...megi style aku...yummy...hehehe...

lepas dah masak dah siap tunggu nak makan...time ni aku masak untuk aku jah...sebab mak aku cakap beliau tak nak makan...aku makan punya makan dalam 3-4 sudu...mak datang kat meja...sedap bau megi katanya...nak rasa...hehee...

pastu aku macam...aduhhh, orang tua ni..tadi tak nak...huhuhu...pastu aku pass megi tu kat mak saya...mak aku cakap sedap, lagi sedap kalau letak cili...memang pun...saja aku tak letak sebab aku tahu mesti beliau akan makan gak megi ni...pastu aku perhati je beliau makan...tetiba hati aku jadi sayu...berselera sungguh beliau makan walaupun yang dia makan tu hanyalah megi bujang buatan aku...aku tak pasti la sama ada dia makan tu sebab sedap atau beliau memang lapar...tapi riaknya itu...priceless...dan buat aku jadi kenyang even aku hanya makan 2-3 sudu...

jadi aku biarkan mak aku menghabiskan semuanya hanya kerana saya mahu lihat reaksi wajahnya ketika makan megi tu...

dan aku merasakan aku perlu belajar memasak mulai dari hari itu...tapi aku takut nanti masakan aku tak sedap dan nanti akan jadi suatu pembaziran pula...hahaha...tapi aku bersedia nak belajar...cari2 resepi...hihihi...

-Insya Allah Bondaku-


No comments:

Post a Comment