Saturday, June 12, 2010

LaGu_UnTuK_AkU


kadan kadang...

akan ada sebuah lagu...

yang akan...

merubah hidup kite...

memesong cara hidup kita...

mempengaruhi pemikiran kita...


bagi aku...

muzik merupakan...

satu seni yang...

sangat indah...

selain daripada bola sepak...

tidak kira lah...

genre apa pun...

muzik tersebut...

tapi yang tetap dalam hati aku...

ialah...

rock jiwang...


cara aku...

untuk meminati lagu...

aku akan mendengar...

sepintas lalu...

mendengar sedikit...

bait2 liriknya...

kalau aku suka...

kat lagu tu...

aku akan...

cari kat internet...

mendengar berulang kali...

menyanyi banyak kali...

dan menghayati maksudnya...

sama ada yang...

tersurat mahupun tersirat...


dalam ketika itu...

sesebuah lagu itu...

mampu untuk menyedarkan aku...

mempengaruhi minda aku...

memandu aku ke arah...

yang positif...


oleh itu...

telah banyak lagu...

yang menjadi kesukaan aku...

kerana telah merubah...

prinsip hidup aku...

contohnya...

AKU MASIH DI SINI...

KU KEHILANGAN KATA KATA...

FALL FOR YOU...

MEMENDAM RASA...

SALAM SEJAHTERA...

dan banyak lagi...

yang telah merubah aku...

untuk membuat aku...

lebih keterbukaan...


tapi apa yang telah...

menghampakan aku...

ada sebuah...

lagu, syair, kata2...

yang tak dapat aku kuasai...

biarpun aku berminat dengannya...

iaitu...

KALAM ALLAH...

AL QURAN...

sesungguhnya akulah insan...

yang hina lagi menjijikkan...

kerana dapat menguasai...

ilmu dunia...

tetapi tidak ilmu akhirat...

SUBHANALLAH...


YA ALLAH...

KAU AMPUNILAH...

HAMBAMU INI...

INSAN YANG...

SEMEMANGNYA HINA...

DAN DIMURKAI OLEHMU...

BUKAKANLAH PINTU HATINYA...

PERMUDAHKANLAHNYA...

UNTUK MENERIMA ILMU2...

YANG MENUJU KE ARAHMU...

AMINNN...

[;(]___[T_T]___[);]

No comments:

Post a Comment