Saturday, October 9, 2010

Suka Duka Cintaku : Bermulanya Sebuah Percintaan (Bahagian Satu)


oktober...
memberikan aku 1001 peristiwa...
tahun ini...
mengimbau kembali...
cerita lama...

oktober 2009...

'myrul..ko nak knal sorang awek?'
boleh jugak...
tapi nak ke dia pandang aku?
gemok...kurus...tak encem...takde harta...
ko jangan risau r...
aku dah bagitau dia dah...
dia kata dia tak kesah kot...
dia tak pandang rupa...
dia pandang hati...

aku pun teruja...

nanti aku kenalkan kat ko...
rif... cepat r bagi no dia..
rileks r...
aku dah bagi no ko kat die...

pastu borak punyer borak...
satu mesej masuk dalam inbox aku...
hati aku berbunga...
aku balas balik...
'sapa nih?'
walaupun aku tau siapa...
masuk balik...
alah...
dah tau buat wat wat tak tau plak...

serius...
time tu...
aku dah rasa lain...
rasa pelik...
kuang hajar punya budak...
aku tanya elok2 shialll...

tapi kerana ingin mendekati cinta...
aku tak kesah...
sebab...
mungkin itu halangan pertama...
yang mesti aku hadapi...
cinta pertama la katakan...
nama dia...
Anis Shafikha...
sedap nama dia...

lusanya hari sabtu...
18 Oktober 2009...
hari konvokesyen SMK Perimbun...
aku antar mesej at die pagi2...
wat ape...
macam biasa dia jawab...
baru lepas mandi...
time tu apa apa hal...
aku rujuk Arif Fikri...
kawan aku yang kenalkan awek nih...

aku bagi sikit la...
kenangan kenangan aku bercinta nih...
contohnya...

aku selalu bagi dia soklan2 trick...
tapi rileks jer dia jawab...
contohnya...
betul ker sayang tak kesah ngn b...
panggilan mesti r market...
budak budak skola la katekan...
dia jawab...
betul...
buat ape...
kalau kita dapat yang kurus...
tapi curang...
sedangkan ada yang gemuk...
tapi setia tak hengat...
time tu...
makin mekar r bunga dalam taman...
hehehe... ^_^

pastu...
ada satu hari tu...
pernah masa main mesej ngn die...
dia cakap...
b, sayang rindu seseorang r...
aku dah berbunga dah...
ala... b pun rindu kat sayang gak...
sebab...
kitorang nih...
mesej time ujung minggu jer...
skola la katekan...
pastu...
eh...
bukan rindu b r...
rindu zaf...
kebetulan pulak...
zaffrudin ke hape nama dia...
ex awek aku nih...
kawan aku jugak...
aku time tu...
dari berbunga...
terus berbulu...
macam chilake jer...
tapi wat rileks...
bagi nasehat...
time tu memang...
bibir mesra jiwa parah r...

than...
ada satu malam tu...
tengah lepak2 kat umah arif...
dia bagi mesej...
b, jangan marah sayang yer...
dengan apa yang sayang nak bagitau nih...
sebenarnya...
nama sayang bukan anis shafikha...
aku kaget...
aku tak balas...
sebaliknyer...
aku senyap jer...
aku teruskan borak2 ngn arif...
aku tak nak angin baik malam tu...
spoil...
masuk satu mesej lagi...
b...
b marah sayang ker?
sayang tahu sayang salah...
kalau b marah...
kalau nak putus...
sayang terima...
sayang tipu itu jer...
yang lain lain tu semuanyer betul...
itu jer yang sayang tipu ngan b...
oklah...
kita tak payah kontek lagi k...
syang ni jahatkan...
smoga b jumpe yang terbaik...
bla...bla...bla...
ngan nasehat bangang dia tu....

aku pun pikir...
apehal sayang aku nih???
aku tak cakap pape pun lagi...
dah sampai sini plak...
apekehel???
pastu aku tanye arif...
rif...
ko tau nama sebenar anis tak?
tak tau nape plak?
dia ckap...
nama dia yang sebenar...
Nadiatul Adawiyah...
pastu Arif pun cakap...
a'ah...
aku lupa bagitau kat ko...
serius aku lupa...
aku pun senyum...
takpe lah...
hurmmm...
aku pun balas balik r...
napa sampai kita nak putus pulak...
masalah nama jer kan?
tapi sayang tak tipu syang sayang...
kat b kan?
dah jangan nak mengarot nak putus ker...
hape ker...
b tak kesah...
n kita teruskan ok...
dia tak balas...
masalah dia nih...
aku kene pujuk...
adoyai...

kenangan nih paling aku tak boleh lupa...
aku bagi soklan trick lagi...
sayang, kalau kita putus macam mana?
sayang akan bunuh diri...
kenape sampai camtu skali?
sebab sayang tak boleh hidup...
tanpa orang yang sayang sayang...
(orang yang syang die)
kang tak paham pulak kang...

hurmmm...
aku pun buat dono je r...
pastu...
esoknyer...
aku bagi kenyataan kat die...
sayang...
kita putus r...
aku mengharapkan yang dia akan merayu...
sangkaan aku meleset...
dia jawab...
ok...
kalau b nak putus sangat...
kita putus...
mungkin ini mesej terakhir sayang...
esok lusa...
jangan terkejut...
kalau ada berita kematian bunuh diri...
kat sabak bernam nih...
jangan menyesal tak suda...

aku time tu dah terkejut dah dengan jawapan dia...
aku balas r...
b saje2 jer...
nak test sayang...
maaflah sayang...
b janji ni yang terakhir...
pastu die tak balas mesej2 aku yang seterusnya...
call pun tak angkat...
pastu die mesej lagi...
nak apa lagi...
kitakan dah putus...
nak sebok watpe lagi...
saya tau saya sapa....
tak layak lelaki macam awak pandang...
aku pun serba salah...

pujuk punya pujuk...
dapat gak balik hati die...
aku cakap serius...
time tu 55 peratus jer...
keyakinan aku terhadap cinta dia...
sebab melalui ujian2 yang aku hadap...
belum mencapai spesifikasi sebenar...
hurmmm...
layan jer la...
mungkin inilah dia cinta...

hurmm...
sampai sini je r...
nanti aku sambung cita lagi...

No comments:

Post a Comment